APLIKACJA AU-PAiR

piątek, 6 stycznia 2017

PROCES APLIKACJI KROK PO KROKU.

PROCES APLIKACJI KROK PO KROKU.

Spotkanie informacyjne.
Nie zaskoczę, jeżeli powiem, że moim pierwszym krokiem było bezpłatne zapisanie się na spotkanie informacyjne, które odbyło się 24 sierpnia 2016r. Dzień wcześniej dostałam SMS z przypomnieniem i prośbą o potwierdzenie przybycia.
Przed spotkaniem zaczęłam wypełniać już profil na moim koncie au-pair. Idąc tam, miałam uzupełnione około 50% aplikacji. [przykładowe pytania w aplikacji]
Na miejscu spotkałam 10 dziewczyn chcących wyjechać do USA.
Prowadząca - młoda, uśmiechnięta, podobno była au-pairka, wyjaśniła na czym polega program, kto może zostać au-pair, jakie są niezbędne kwalifikacje aby móc się starać o wyjazd, oraz pokazała kilka radosnych filmików "z życia au-pair" i przedstawiła płatności. Generalnie bardzo przydatne informacje, więc na pewno nie traktujcie tego jako stracony czas:).
Pamiętam, że wyszłam z tego spotkania bardzo pozytywnie nakręcona.
Po zakończeniu pięć dziewczyn zostało na indywidualną rozmowę, ładnie nazywając - interview:).

Interview.
Ja, na interview zapisałam się dopiero 2 tygodnie później. Chciałam wylecieć dopiero w lutym, więc miałam jeszcze trochę czasu, a przy tym chciałam się lepiej przygotować.
Nie ukrywam, że bałam się nieco rozmowy w języku angielskim.
Interview nie trwało długo. Myślę, że z 20-30 minut. Ze względu na sytuację w związku z zamknięciem sali, w której odbywały się interview, na rozmowie byłyśmy we dwie. Najpierw rozmowa odbyła się po polsku, pytania ogólne, dotyczące Waszego życia, dzieci, przyzwyczajeń oraz pytania mające na celu uzyskać informację odnośnie Waszych chęci bycia au-pair. Druga część rozmowy była w języku angielskim. Tutaj na pewno przydadzą się Wam pytania, które znalazły się w aplikacji na stronie au-pair, dlatego warto zabrać się za nią wcześniej. [przykładowe pytania na interview]

Test psychologiczny.
Dostałam maila z testem kilka dni po interview (wiem, że niektóre biura przeprowadzają test osobiście, zaraz po interview). Generalnie nic trudnego - zajęło mi to około 30-40 minut. Jest to test do określenia Twojej osobowości, więc nie można go nie zdać. Polega on na tym, że przy wymienionych czterech zdaniach, zazwyczaj twierdzących, trzeba zaznaczyć to, które jest Ci najbardziej bliskie, oraz to, które w ogóle do Ciebie nie pasuje. Przykład: W życiu najważniejsza jest pomoc bliskiemu./Lubię być w centrum zainteresowania./Nie mam problemu przyznać się do błędu./Nie lubię, kiedy mówią o mnie w towarzystwie. Wasze zadanie będzie polegać na wybraniu dwóch odpowiedzi.

Dokończenie aplikacji/referencje/filmik.
Po wypełnieniu aplikacji, odpowiedzeniu na wszystkie pytania, napisaniu listu[wskazówki do napisania listu], dodaniu zdjęć, nadszedł czas na referencje. Macie niewiele czasu, ponieważ dziewczyny z biura nalegają na jak najszybsze dodanie minimum trzech referencji. Dodajecie do profilu swoje childcare reference, przedstawiacie tam dzieci, którymi się zajmowaliście, opisujecie co dokładnie robiliście. Jedna moja referencja była od rodziny, w której pracowałam stosunkowo niedługo, bo tylko parę tygodni. Nie był to żaden problem i takie referencje również są brane pod uwagę. Następnie podajecie maila opiekunów dzieci w celu weryfikacji. Na tego maila przychodzi informacja i prośba o wypełnienie krótkiej ankiety (może być w języku polskim). Następnie na Waszego maila przyjedzie potwierdzenie o uzyskaniu referencji. Po dodaniu trzech, dziewczyna z biura au-pair dzwoni do opiekunów i zadaje naprawdę przyjemne pytania. Oczywiście warto przygotować opiekunów na ten telefon - ważne jest, aby opowiadali o Was w jak najlepszy sposób:). Po pozytywnej weryfikacji dostaniecie maila z akceptacją Waszej aplikacji. Od tej pory jesteście widoczni dla rodzin!
Osobiście film dodałam dopiero kilkanaście dni po akceptacji mojego profilu. Mój filmik, oraz kilka wskazówek możecie zobaczyć [tutaj].

Pierwszy MATCH.
Moja aplikacja była widoczna od 27 października. Pierwszy Match miałam 2 listopada. I jak się później okazało, był Match perfekcyjny, bo właśnie do tej rodzinki lecę:).
Dostałam od Oli maila, następnie umówiłyśmy się na Skypie. Przeglądając profil tej rodziny nie wierzyłam, że możemy być do siebie aż tak podobni!
Po podjęciu decyzji, a trochę to trwało [więcej tutaj], zaczęłam załatwiać sprawy papierkowe. Więcej o tym [tutaj].
Od spotkania informacyjnego do pierwszego Match-u minęły 2 miesiące i kilka dni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz